Pineda aportarà dispositius electrònics i personal de suport perquè l’alumnat pugui seguir el curs de manera virtual

Els professionals del Centre Obert seguiran prestant el seu servei, donant suport als tutors dels infants. L’Ajuntament prepara una nova línia de subvenció per la compra d’ordinadors.

Davant de la decisió presa pel Departament d’Educació, d’iniciar el tercer trimestre escolar mitjançant una educació virtual, l’Ajuntament de Pineda de Mar proposa tres línies d’ajuda per pal·liar les dificultats que es puguin generar.

Els dispositius electrònics de les dependències municipals que, actualment, no s’estan utilitzant, es posaran a disposició de les famílies que no en tenen. Aquests ordinadors provenen bàsicament d’aules informàtiques de diferents equipaments municipals i de serveis tancats, com les biblioteques públiques. Aquests complementaran els aportats pel Departament d’Educació, amb els dispositius que tampoc s’estan utilitzant de totes les escoles del municipi.

L’ajuntament de Pineda de Mar també posa a disposició el servei del Centre Obert perquè els educadors donin suport als tutors, per tal d’atendre les necessitats educatives dels infants. Des del tancament de les escoles, el Centre Obert La Baldufa (Pineda Centre) i El Nus (Poblenou) ja estan realitzant un seguiment en l’acompanyament de les tasques escolars encomanades pels centres, donant atenció i suport individual per telèfon i whatsapp, així com rebent i gestionant les demandes d’atenció bàsica de les famílies.

En tercer lloc, es dotarà una línia d’ajuda econòmica per a l’adquisició d’ordinadors, prevista per l’inici del curs escolar 2020/2021. Amb aquesta darrera iniciativa l’Ajuntament vol ajudar a trencar la bretxa digital entre la població escolar del municipi, afavorint la possibilitat de que les famílies que ho necessitin, puguin disposar d’un ordinador.

Finalment, i davant de la circular del 30 de març del Departament d’Educació, de reprendre les classes en línia a mitjans del mes d’abril, l’ajuntament de Pineda de Mar insisteix que el fet de repartir ordinadors a totes les cases no garantirà superar les dificultats afegides per seguir la formació en línia. La desigualtat de partida s’agreuja i suposarà un desavantatge en el procés educatiu de nenes i nens que tindran menys oportunitats i estaran en inferioritat de condicions per acabar el curs com la resta d’infants.

Per aquest motiu, la regidoria d’Educació de la corporació pinendenca suggereix als responsables del Departament d’Educació que es replantegin la possibilitat de complementar l’educació virtual. Es proposa emprar suports alternatius, com poden ser dossiers en paper, suport telefònic i per whatsapp, per tal d’arribar a tot l’alumnat socio-econòmicament més vulnerable, i que per diferents motius, tindran dificultats per seguir el sistema educatiu en lína proposat pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.