La Taula de Turisme aposta per la innovació en la dinamització comercial i turística sense perdre l’essència de Pineda
La setmana passada el Centre Innova va acollir l’11a Taula de Turisme de Pineda de Mar. La Taula va néixer l’any 2014 fruit d’un procés de reflexió estratègica i dins el marc de col·laboració publicoprivada amb els diferents sectors implicats en el turisme: comerç, restauració i allotjaments. Es reuneix de forma periòdica dos o tres cops a l’any. En aquesta darrera edició s’hi han debatut temes estratègics de promoció de destí, noves activitats de dinamització comercial i turística, noves accions per la millora de Pineda, la creació de nous productes turístics i la potenciació dels ja existents per tal de poder guanyar visibilitat i diferenciar la destinació de Pineda d’altres opcions turístiques. Aquest treball es realitza sempre apostant pel respecte a la convivència i la lluita per no perdre l’essència i la identitat de Pineda de Mar.
Serveis municipals adreçats a potenciar el turisme
L’Oficina de Turisme de Pineda, situada a Plaça Catalunya annexa a l’ajuntament, és la referència en informació pels turistes que arriben al municipi. Gran part dels dubtes que es resolen tenen a veure amb activitats municipals. La majoria de visitants s’interessen per les rutes culturals com la ruta pels Orígens de Pineda o bé per les sortides a la natura, com la ruta per la Vall de la Riera de Pineda. En els mesos d’estiu han participat en les rutes a peu i teatralitzades 180 visitants.
Segons les dades disponibles fins el dia d’avui, durant el 2019 el visitant francès ha estat qui més s’ha adreçat a l’Oficina de turisme, representant el 32% dels seus visitants, seguit del turisme nacional amb un 25%.
Per altra banda, i enfocat a aquell turista que encara no ha escollit Pineda de Mar com a destinació, la web i xarxes socials de VisitPineda ofereixen a l’usuari un petit tastet de les experiències que es podran trobar al municipi si, finalment, l’acaben escollint com a destinació turística. També hi troben l’oferta d’allotjaments, restauració i comerç. Tota la informació de la web està disponible en català, castellà, anglès, francès i des d’aquest any en rus. Durant els mesos d’estiu s’han fet 32.000 consultes al portal web.
Baby Center i Beach Club pels més menuts
L’oferta turística de Pineda de Mar es complementa amb serveis enfocats als mesos estivals i a la platja com són el Baby Center, el Mini Beach Club i les activitats esportives gratuïtes que es realitzen a la platja. Durant els mesos d’estiu han visitat el Baby Center gairebé 3000 infants, mentre que el Mini Beach Club ha acollit 4900 nens i nenes.
L’oferta turística de Pineda de Mar
Pineda té actualment 16 hotels i 4 càmpings que representen més de 7000 places d'allotjament i que s'integren perfectament al territori. També disposa d'apartaments turístics i d'habitatges d'ús turístic que complementen l'oferta d'allotjament incrementant en més de 2000 places l'opció de pernoctar a Pineda. Principalment visiten el municipi turistes belgues, holandesos, russos, francesos, anglesos i mercat nacional. La temporada ha estat un èxit, amb una ocupació propera al 100%.