L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) ha atès més de 21.000 sol·licituds des de l’entrada en funcionament del gestor de cues

• El gestor de cues va instal·lar-se fa un any, a finals de gener de 2024, amb l’objectiu d’eliminar l’obligatorietat de cita prèvia i reduïr el temps d’espera • Actualment, el sistema d’atenció és mixt, garantint l’atenció tant si s’ha reservat cita prèvia com si no s’ha pogut fer

El primer any de funcionament del gestor de cues instal·lat a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) ha permès atendre un total de 21.011 sol·licituds de diferents persones. Instal·lat a finals de gener de 2024, el dispositiu permet gestionar de manera ordenada els diferents torns i ha reduït el temps d’espera a 13:12 minuts de mitjana.

La instal·lació del dispositiu venia motivada pels canvis en l’atenció a la ciutadania un cop superada l’època de la pandèmia. El gestor de cues ha millorat el servei i ha permès eliminar l’obligatorietat de la cita prèvia per ser atès, mantenint igualment un ordre en els torns en funció de l’arribada i del tràmit sol·licitat.

Servei mixt d’atenció

Actualment, la cita prèvia es pot seguir demanant per via telefònica o telemàtica. Garanteix l’atenció en l’hora sol·licitada, però no és requisit indispensable per ser atès. Així, es pot reservar cita prèvia per realitzar tots els tràmits i també es pot sol·licitar atenció directament a l’OAC sense tenir hora reservada.