Creativitat i cooperació a l’escenari: així són els «Contes que roden»

• Ahir es va celebrar una nova edició del «Contes que roden», amb la participació de 300 alumnes de les escoles pinedenques • A l’escenari es van llegir els 3 contes redactats de manera conjunta pels diferents alumnes, en una experiència d’intercanvi i creativitat

L’Auditori va acollir el passat dimarts 27, una nova edició dels «Contes que roden». Va comptar amb la participació d’uns 300 alumnes d’un total de 10 centres educatius de Pineda. En concret, sis escoles, tres instituts i l’Escola d’Adults.


«Contes que roden» és una proposta del Pla Lector Municipal organitzada en col·laboració entre les biblioteques, els centres educatius i l’Ajuntament. A més de fomentar l’interès per la lectura i l’escriptura, fomenta precisament aquesta col·laboració, en aquest cas entre els alumnes de diferents centres.


L’activitat proposa que cadascun dels grups dels diferents centres s’encarregui d’una part del conte. Així, un dels grups crea el plantejament, l’altre el continua amb el nus, i el darrer el finalitza amb el desenllaç. Amb aquest joc col·laboratiu es creen uns contes únics, que enguany s’han editat i es poden consultar a les biblioteques locals.