Campanya de consum i seguretat alimentària als establiments de restauració

L’alcalde pinedenc, Xavier Amor, i el regidor de Salut Pública, Santi Macip, van presentar-la ahir d

Aquesta campanya té dues fases. Inicialment la Diputació de Barcelona i el consistori pinedenc realitzaran una campanya informativa a 200 establiments on es comprovarà el nivell d’adequació a la normativa de consum. A més, s’han inclòs cinc punts sanitaris per fer una primera valoració de l’estat dels establiments. Un cop detectades les mancances dels establiments, els tècnics faran una segona visita al cap d’uns sis mesos per comprovar si s’han corregit. El representant de la Diputació, Carles Ruiz, va explicar que era un grup de treball innovador i que s’oferiria un assessorament personalitzat als establiments per tal que assoleixin el compliment de la normativa.
Els restaurants i bars de Pineda de Mar tenen l’oportunitat de posar-se al dia de la normativa vigent en matèria de defensa de consumidors i usuaris, així com de salubritat. A principis del mes de juliol es posa en marxa una campanya pionera a la comarca impulsada per l’Ajuntament de Pineda de Mar i que es portarà a terme de forma conjunta amb la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i el Consell Comarcal del Maresme. L’alcalde pinedenc, Xavier Amor, i el regidor de Salut Pública, Santi Macip, van presentar-la ahir dijous a la tarda als propietaris dels bars i restaurants locals en una sessió que es va celebrar al Centre Innova i que va comptar amb la presència del Carles Ruiz, cap de la secció tècnica de Consum de la Diputació de Barcelona, Carmen Cabezas, Subdirectora General de Promoció de la Salut de la Generalitat, i Josep Antolí, tècnic de Salut del Consell Comarcal del Maresme.
Aquesta campanya té dues fases. Inicialment la Diputació de Barcelona i el consistori pinedenc realitzaran una campanya informativa a 200 establiments on es comprovarà el nivell d’adequació a la normativa de consum. A més, s’han inclòs cinc punts sanitaris per fer una primera valoració de l’estat dels establiments. Un cop detectades les mancances dels establiments, els tècnics faran una segona visita al cap d’uns sis mesos per comprovar si s’han corregit. El representant de la Diputació, Carles Ruiz, va explicar que era un grup de treball innovador i que s’oferiria un assessorament personalitzat als establiments per tal que assoleixin el compliment de la normativa.
Arran d’aquesta campanya informativa, l’Agència de Protecció de la Salut de la Generalitat de Catalunya, el Consell Comarcal del Maresme i l’Ajuntament de Pineda de Mar, portaran a terme una campanya d’inspecció sanitària sobre una mostra dels establiments, entre 30 i 50, escollits a l’atzar. El tècnic de Salut del Consell Comarcal, Josep Antolí, va fer un resum dels passos que es realitzen durant la inspecció en la que es farà una revisió documental i de l’espai.
Per la seva banda, la representant de la Generalitat de Catalunya, Carmen Cabezas, va destacar que aquesta iniciativa conjunta de diferents institucions demostra la voluntat de fer les coses bé i que és una oportunitat per Pineda d’oferir uns productes saludables i vetllar al mateix temps, per servir una alimentació de qualitat i amb una dieta mediterrània. Per això va animar als establiments a complir amb la normativa i donar un valor afegit als seus clients amb l’adhesió al projecte Amed, establiments promotors de l’alimentació mediterrània (www.amed.cat).
L’alcalde de Pineda de Mar, Xavier Amor, va animar als assistents a la reunió a implicar-se en aquesta iniciativa per aconseguir que el municipi ofereixi uns serveis de restauració de qualitat i es converteixin en uns referents a la comarca. El regidor de Salut Pública, Santi Macip, va explicar que els hotels de Pineda van fer aquesta campanya l’any passat i que ara tots tenen l’autorització. Segons el regidor, l’objectiu és actualitzar el cens municipal, millorar la salubritat alimentària i promoure l’alimentació saludable.