L’Ajuntament ratifica l’adhesió al servei de protecció contra la violència de gènere

En l’últim ple es va aprovar per unanimitat seguir disposant d’aquest servei.

L’Ajuntament de Pineda de Mar ha ratificat en l’últim ple municipal la seva adhesió al Servei Telefònic d’Atenció i Protecció per a les Víctimes de la Violència de Gènere (ATENPRO). Aquest servei té l’objectiu de prevenir possibles agressions de violència de gènere i consisteix en l’atenció telefònica immediata i de seguiment, així com la localització de la situació física de l’usuari o usuària per tal d’informar i actuar en el cas de situació de risc.

 

L’any 2005, el Ministeri de Treball i Assumptes Socials, amb la col·laboració de l’IMSERSO i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), va crear el Servei de Teleassistència Mòbil per a Víctimes de Violència de Gènere, al qual l’Ajuntament de Pineda de Mar estava adscrit. Des de l’1 de gener del 2010 el Ministeri de Sanitat, Política Social i Igualtat és el responsable del servei, també amb la col·laboració de la FEMP. Degut a alguns canvis en el protocol de funcionament del servei i en la seva denominació, l’Ajuntament de Pineda ha hagut de ratificar la seva intenció de continuar-hi adherit.

 

A partir d’ara, amb aquesta modificació, les persones que requereixin d’aquest servei hauran de respondre a les trucades de seguiment que es realitzaran des del servei i assistir a una avaluació periòdica cada 6 mesos en la qual es comprovarà si existeixen les mateixes circumstàncies inicials que van propiciar l’alta al sistema. En el cas que no responguessin a les trucades durant el període d’un mes, des de Serveis Socials es comprovaria en primer terme la situació d’aquesta persona i, si es confirmés un mal us del servei, es valoraria la tramitació de la baixa.

 

Atenció 24 hores via telefònica i localització

Aquest sistema de telefonia mòbil i telelocalització està disponible les 24 hores durant tots els dies de l’any i té com a objectiu activar els recursos necessaris per al control i protecció de les persones víctimes de violència de gènere. Suposa per a l’usuari o usuària portar sempre a sobre un telèfon mòbil, que facilita el seu accés directe al servei. També ofereix l’acompanyament o escolta fins a la resolució de la situació i el recolzament i assistència emocional en casos de crisi o de riscos psicològics.