El #Nadal a Pineda ha ajudat el comerç local amb la gran quantitat de persones que l’han visitat fent despesa al poble

- Més 40.000 assistents han visitat el recorregut nadalenc i la Fàbrica de les Joguines. - Tres de cada quatre comerços enquestats consideren que la campanya els ha ajudat en les vendes de Nadal.

    La campanya del #Nadal a Pineda ha estat valorada pel govern local “d’èxit”, no més per l’enorme afluència de famílies (unes 40.000 persones) al llarg dels dies que ha durant la campanya, del 2 de desembre fins al 9 de gener, i que varen gaudir del recorregut de l’espectacle amb els decorats, els llums i el so, i amb la Fabrica de les Joguines, sinó perquè ha significat una bona empenta pel comerç i l’hostaleria del municipi.

    L’objectiu del consistori era fer una gran aposta per situar Pineda com a referent de les festes Nadalenques amb una proposta d’animació i programació totalment diferent i amb un relat atractiu que oferís tant a la ciutadania com al visitant tota una experiència única al voltant del Nadal.

    Èxit de visitants

    La nova aposta de dinamització municipal ha tingut un impacte directe que es podia percebre en l’ambient en els carrers dels eixos comercials de Pineda, sobretot els caps de setmana i festius. Les dades d’assistència amb les que compta l’ajuntament apunten a més de 40.000 visitants durant el mes que ha durat l’experiència de #NadalAPineda. De forma desglosada: l’Encesa de Llums de Nadal, el dia 2 de desembre, va atraure a 2.500 persones, i els dies posteriors, especialment els cap de setmana i festius, amb una assistència mitjana al voltant de 2.000 persones, que sumades a les 15.000 que van passar per la Fàbrica de les Joguines donen un resultat molt satisfactori, que supera les espectatives inicials.

    Bona valoració del comerç municipal

    L’èxit de visitants de l’experiència de #NadalAPineda i de la resta de la programació nadalenca també es trasllada a la valoració que en fa el sector comercial del municipi. En una enquesta realitzada a 57 establiments de Pineda, un 26% d’aquests pensen que el nou projecte de dinamització és excel·lent, i un 72% el consideren com una experiència satisfactòria.

    Els percentatges reflexen resultats semblants en esdeveniments concrets com l’encesa de llums (30% la valora com excel·lent i 67% com satisfactòria) o la Fira de Nadal (33% d’experiència excel·lent i 58% com a satisfactòria). A més 3 de cada 4 comerços enquestats consideren que la campanya ha propiciat un increment considerable de visitants.

    Els aspectes de la campanya #NadalAPineda més ben valorats pels comerciants són La Fàbrica d’Il·lusions (valorat amb un 4,08 sobre 5), l’Encesa de Llums (4,05), la Fira de Nadal (3,88) o la Cavalcada de Reis (3,87).

    Projecte amb continuïtat

    Amb aquestes dates, l’ajuntament de Pineda de Mar valora molt positivament la campanya i creu que s’han complert els objectius marcats. També es referma en la necessitat de mantenir aquest format i donar-li continuïtat perquè creixi any rere any i el municipi es converteixi en una referència en les dates nadalenques.

    Pendent de tancar les despeses el cost de tota la campanya de Nadal s’eleva fins als 185.000€. dels quals 83.000 euros són despeses que ja es fèien en anys anteriors en l’enllumenat dels carrers, la decoració i el lloguer d’arbres a tots els barris del municipi. Com a novetat en aquesta darrera edició de 2022 s’ha fet una despesa de 102.000 euros en la nova es enografia, el lloguer de maquinària de les bombolles i neu, el túnel de llums ubicat a la plaça de les Mèlies, etc. El 30% d’aquesta nova despesa es podrà aprofitar per a l’edició de les pròximes campanyes.

    Increment d’ingressos

    La campanya també ha suposat un notable increment dels ingressos a l’empresa municipal Via Punt, en concepte dels aparcaments de zona blava del centre del poble i de laparcament de la Mina, xifrats en 5.480,66 euros, en relació al 2020 i en el període dels 30 dies que ha durant la campanya.

    Galeria d'imatges