L'Ajuntament de Pineda participa a la 2a Marató de l'Estalvi Energètic per a la Lluita contra la Pobresa Energètica

L’estalvi econòmic aconseguit de l’1 al 28 de febrer en equipaments municipals es destinarà a la lluita contra la pobresa energètica

L’Ajuntament de Pineda de mar participarà en la segona edició de la Marató d’estalvi contra la pobresa energètica, en què enguany hi participaran un total de 12 consistoris catalans. L’objectiu d’aquesta iniciativa és promoure l’estalvi energètic en edificis municipals al llarg del mes de febrer i destinar els diners estalviats a accions per combatre la pobresa energètica. El repte és reduir en un 10% el consum d’electricitat, aigua i gas als edificis de la Casa Consistorial de Plaça Catalunya, l’Escola Jaume I i el Complex Esportiu Can Xaubet. “L’objectiu és que els usuaris i els ciutadans s’impliquin a la iniciativa i que tothom ens conscienciem de la necessitat d’anar cap a un consum de l’energia sostenible”, ha explicat el regidor de Medi Ambient, Jordi Masnou. La mitjana del consum energètic quantificat en aquests tres equipaments municipals suma 8.200 euros mensuals. De manera que si s’aconsegueix reduir un 10% de consum, l’estalvi aconseguit se situaria a voltant dels 1.000 euros. L’Ajuntament de Pineda destinarà aquests diners a programes de lluita contra la pobresa energètica del municipi. Els objectius: reduir consum i lluitar la pobresa energètica · Reduir els consums d’electricitat, gas i aigua de diversos equipaments municipals, durant el mes de febrer de 2017, respecte als mateixos consums de l’any 2016, amb la implantació de bones pràctiques de consum energètic i buscant la implicació dels treballadors municipals i de les persones usuàries de les instal·lacions municipals. · Destinar a accions de lluita contra la pobresa energètica, la quantitat econòmica del 100% resultant de l’estalvi energètic aconseguit en el període comprès entre l'1 i el 28 de febrer de 2017 respecte al mateix període de l'any anterior. Mesures de l'Ajuntament de Pineda La Marató de l’Estalvi Energètic tindrà lloc a tres equipaments municipals: la Casa Consistorial de Plaça Catalunya, l’Escola Jaume I i el Complex Esportiu Can Xaubet. A aquestes instal·lacions es realitzaran mesures i accions de promoció d’estalvi energètic. La regidoria de Medi Ambient ha proposat algunes mesures amb l’objectiu de reduir el consum com per exemple treballar amb llum natural, regular la climatització a una temperatura ambient de 21º, tancar il·luminacions prescindibles (escales, accessos...), prioritzar l’ús de les escales enlloc de l’ascensor o endollar només aquells aparells que fem servir. Cada equipament, però, té autonomia per acabar de determinant les accions a implementar. A final del mes de febrer es calcularà l’estalvi econòmic total que s’ha produït en consum d’aigua, llum i gas respecte el mateix període de l’any anterior. Aquest import es destinarà íntegrament a finançar accions i programes per pal·liar la pobresa energètica del nostre municipi. La lluita contra la pobresa energètica A l’actualitat, l’Ajuntament de Pineda de Mar té diverses línies en marxa per combatre la pobresa energètica al municipi. La regidoria d’Habitatge i Pobresa Energètica i la regidoria de Benestar Social treballen conjuntament per ajudar a les famílies més vulnerables, realitzant tasques de mediació amb les companyies subministradores i, si escau, redactant els informes necessaris per a aturar la interrupció dels serveis bàsics que les persones afectades necessiten per a presentar a les empreses subministradores, segons la normativa vigent. El consistori pinedenc també ofereix ajudes econòmiques per afrontar situacions d’urgència i assessorament i orientació per a reduir la despesa de consum. Una campanya a nivell català La Segona marató de l’Estalvi Energètic es realitza a tota Catalunya amb la implicació de 12 Ajuntaments: Badalona, El Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Granollers, Manresa Sant Boi de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Terrassa i Vilanova i La Geltrú, Malgrat de Mar, Mataró i Pineda de Mar. El total d’equipaments participants dels dotze ajuntaments apuntats és de 62. Hi ha equipaments administratius, culturals, esportius i educatius. En total, la campanya implica a més de 2.000 persones treballadors, 10.000 alumnes i 100.000 persones usuàries.