Mar Serna visita la nova Oficina de Treball de l’Alt Maresme a Pineda de Mar

La nova oficina està situada al Centre Innova i dóna servei a prop de 13.000 persones.

La consellera de Treball, Mar Serna, acompanyada per l’alcalde de Pineda de Mar, Xavier Amor, el director del Servei d’Ocupació de Catalunya, Joan Josep Berbel, i la regidora de Desenvolupament Econòmic, Edurne Macazaga, ha visitat aquest divendres al migdia la nova Oficina de Treball de l’Alt Maresme de Pineda de Mar. La nova oficina, situada al carrer Anoia s/n (al Centre Innova), substitueix l’oficina de treball anterior per oferir a les persones usuàries del servei públic així com a les persones que hi treballen un espai més gran i millors serveis l’atenció que els que fins ara s’hi oferien. Prèviament, la consellera ha visitat el departament de Noves Tecnologies de l’Ajuntament de Pineda de Mar on ha pogut parlar i veure la feina que portaven a terme uns treballadors dels Plans Extraordinaris d’Ocupació Local que ha pogut contractar el consistori pinedenc gràcies al Departament de Treball de la Generalitat.
 
L’Oficina de Treball dóna serveis a les persones de les localitats de Calella de Mar, Canet de Mar, Fogars de la Selva, Malgrat de Mar, Palafolls, Pineda de Mar, Sant Cebrià de Vallalta, Sant Iscle de Vallalta, Sant Pol de Mar, Santa Susanna i Tordera.
 
La prioritat del Govern de la Generalitat és millorar el servei a les persones en situació d’atur i acompanyar-les, bàsicament amb orientació personalitzada i assessorament sobre les oportunitats de formació, d’accedir a plans d’ocupació o de conèixer tècniques de recerca de feina –per exemple, redactar correctament un currículum vitae, com enfrontar-se a una entrevista de feina, com emprar Internet i els contactes personals per buscar treball– que incrementin les possibilitats de trobar feina.
  
La nova oficina
La nova oficina de l’Alt Maresme a Pineda de Mar compta amb una superfície de 518 metres quadrats; és més gran que l’anterior oficina de treball, que tenia 348 metres quadrats, i atén prop de 13.000 ciutadans/es. A l’oficina atenen la ciutadania 29 treballadors/es, 18 del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), que es dediquen a les polítiques actives d’ocupació –bàsicament orientació i assessorament a les persones en atur- i 11 del Servicio Público de Empleo Estatal (SPEE), que treballen en les gestions relacionades amb la percepció de prestacions per desocupació.
  
En línia amb l’aposta del Departament de Treball i del SOC de voler aprofitar al màxim el potencial de les noves tecnologies per millorar el servei als ciutadans, l’oficina de treball compta amb 2 Punts d’Auto Servei (PAS), que permeten fer tràmits administratius senzills, com és per exemple renovar la demanda d’ocupació o obtenir certificats. Utilitzant els PAS la persona no ha d’agafar torn i esperar que el personal de l’oficina pugui atendre’l.
 
Formació i Treball: Plans Extraordinaris d’Ocupació Local
Els Plans Extraordinaris d’Ocupació Local (PEOL) permeten la contractació d’un total de 64 persones a Pineda de Mar que, durant un període de sis mesos, treballen i es formen en les activitats de les especialitats professionals incloses en els Plans Extraordinaris d’Ocupació Local.
Les entitats locals contracten les persones en situació d’atur inscrites com a demandants d'ocupació a les oficines de treball, que no cobrin la prestació o subsidi d'atur o els manqui un mes per exhaurir-la, en el moment de la presentació de l'oferta d'ocupació.
Per la seva banda, les persones contractades, tenen l’obligació de formar-se, fora de la seva jornada laboral, amb formació transversal o professionalitzadora. Aquesta formació té una durada mínima de 60 hores i un màxim de 125 hores d’acord amb les característiques del pla formatiu, vinculat a les contractacions, presentat per la corresponent entitat local.
 
Tipologia dels projectes
L’Ajuntament de Pineda de Mar desenvolupa 10 projectes en els tres àmbits delimitats pel Departament de Treball: energies renovables i estalvi i eficiència energètica; rehabilitació d’habitatges, d’edificis i equipaments de titularitat o d’ús públic; i tecnologies de la informació i la comunicació.
 
Tipologia
Projectes
Persones ocupades
Import total atorgament
Energies renovables i eficiència i estalvi energètic
2
8
        44.000      €
Rehabilitació d’habitatges, d’edificis i d’equipaments de titularitat o d’ús públic
3
34
194.481,76 €
Tecnologies de l’informació i la comunicació
5
22
126.031,80 €
TOTAL
10
64
364.513,56 €
 
Els projectes es distribueixen de la manera següent:
-       Energies renovables i estalvi i eficiència energètica: Hi ha 2 projectes per fer actuacions d’eficiència energètica i energies renovables en centres o dependències de titularitat pública, que permeten la contractació de 8 persones.
 
-       Rehabilitació d’habitatges, d’edificis i equipaments de titularitat o d’ús públic: Entre els 3 projectes, destaquen els que permeten la rehabilitació de centres educatius, serveis socials, sanitaris, culturals o esportius que suposen la contractació de 34 persones.
 
-       Tecnologies de la informació i la comunicació: Hi ha 5 projectes en actuacions com, per exemple, la digitalització i el tractament de documents, que possibiliten la contractació de 10 persones.